Čtvrtek - 1 května - 2025

Nejnovější

Proč jsou reklamní předměty stále jedním z nejúčinnějších marketingových nástrojů? 

Reklamní předměty fungují a toto tvrzení stoprocentně platí dokonce i v konkurenci digitální reklamy. Proč vlastně?

Proč jsou reklamní předměty účinným marketingovým nástrojem

Jako propagační předměty se označují různé typy produktů opatřených logem nebo sloganem, případně adresou nebo označením webových stánek. Určeny jsou k propagaci konkrétní značky nebo události. Putují tak do ruky stávajícího nebo potenciálního zákazníka.

Statistiky uvádějí, že reklamní předměty jsou poměrně spolehlivé, neboť až 76 % lidí si vybaví název značky na nich zobrazené. Podle Advertising Specialties Impressions Study (ASI) jsou propagační předměty stále nejsledovanější formou reklamy mezi spotřebiteli.

Založena je jejich funkčnost na tzv. principu reciprocity. Ta by se stručně dala shrnout takto: Zákazníci rádi dávají a také dostávají. Pokud dostávají od vás reklamní předměty, ochotněji si od vás něco koupí nebo alespoň seznámí se značkou svoje blízké okolí.

Propagační předmět je navíc dobře viditelný a zůstává na očích. Aby tomu ale tak skutečně bylo, musí být především splněna podmínka, že je pro zákazníka relevantní a je možné ho pravidelně používat. Tedy musí být i dostatečně kvalitní.

V čem spočívají nejdůležitější výhody reklamních předmětů:

  • dlouhodobá viditelnost – na rozdíl od digitální reklamy, předmět zůstává fyzicky přítomen
  • nízké náklady na oslovení – jednorázová investice s dlouhodobým efektem
  • univerzálnost – vhodné pro jakýkoliv obor podnikání
  • personalizace – možnost přizpůsobit design, barvy a materiály

Jak vybrat nejlepší reklamní předmět

K typickým reklamním předmětům patří třeba hrnečky s potiskem, lahve na vodu, tašky, trička, kalendáře, diáře nebo psací potřeby. Sortiment je velmi široký a vhodnou reklamou je možné opatřit téměř jakékoli zboží. Reklamní předměty s potiskem vyrobené na zakázku lze přizpůsobit jakýmkoli potřebám.

Zdroj: Vytvorsipotisk.cz

Vyberte si ty, které odrážejí vaši značku. Tedy kupříkladu při důraz na ekologii a udržitelnost v rámci vaší byznys strategie volte recyklované materiály.

Před výběrem reklamních předmětů si tak musíte především ujasnit tři základní podmínky:

  • definované cílové publikum
  • stanovené cíle pro reklamu
  • celkový rozpočet na marketingové aktivity

Ke klíčovým faktorům, které definují vaše cílové publikum, se řadí zejména pohlaví, věk, povolání a rodinný stav. Stejně tak je nezbytné určit, proč vlastně potřebujete přitáhnout pozornost. Svoje cíle si stanovujte konkrétně.

Vhodný nástroj reprezentuje metoda SMART, podle níž by měly být tyto záměry jasné, měřitelné, dosažitelné, smysluplné a časově ohraničené. Skloubit je navíc potřeba tyto potřeby také s vhodným rozpočtem, neboť marketingové výdaje mají přímý vliv na návratnost investic.

Závěr

Reklamní předměty se vyplatí pořídit nezávisle na velikosti firmy nebo typu podnikání. Z hlediska propagace představují funkční a nízkonákladové řešení. Investice do nich je pouze jednorázová, efekt však dlouhodobý.

KOMENTOVAT ČLÁNEK

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Nejnovější články

spot_imgspot_img

Už jste četli ?

spot_img